Poezii de Craciun

  • A venit Mos Craciun!

    Parca vad ca vine, De sus din cer, O trasura trasa de reni. Oare cine-o fi in ea? E Mos Craciun! Cel ce an de an, Aduce daruri la copii, Cel asteptat cu nerabdare, Iata ca a si venit. Copiii il asteapta bucurosi, Ca vine totdeauna Si le aduce daruri multe, Masinute, papusele, Pentru toti cei ce asculta.
  • Moş Crăciun

    Mos cu barba de zapada, Fara daruri, mos sarman, Tineretea ta gramada N’o s’o vada Nici ãst an. Torc paianjenii sub grinda, Tara-i fara de baieti, Nu-ti mai vin cu ceata’n tinda O colinda Sa-i inveti. De cu seara’naripatii Ingeri nu mai canta prin Singuraticele spatii Si-asteptatii Nu mai vin. Plange biata gospodina, Bratele in gol se’ntind, Nu e ceara de-o lumina, Nici faina De-un colind. Tu, cel vesel de-altadata Strangi pustiul astui an La colinda’ndatinata Fara ceata, Mos […]
  • Pomul Craciunului
    Tu n-ai vazut padurea, copile drag al meu, Padurea iarna doarme, c-asa vrea Dumnezeu. Si numai cate-un viscol o bate uneori, Ea plange atunci cu hohot, cuprinsa de fiori. Si tace-apoi si-adoarme, cand viscolele pier, In noaptea asta insa, vin ingerii din cer. Si zboara-ncet de-alungul padurilor de brad, Si canta-ncet si mere si flori din san le cad. Iar florile s-anina de […]
  • De Ajunul Craciunului

    Toata noaptea asta, colo-n ceruri sus, Stelele lucreaza fara de-ncetare, Caci le-aduna-n claca steaua sfanta care A-ndrumat pe vremuri Magii la Iisus. Torc de zor în noaptea sfantului ajun Câlti de nea si raze harnicele stele, Pentru noi, copiii, torc sa faca ele, Funia cu trepte pentru Mos Craciun. Lunga cat e drumul din pamant la cer, Trainica sa-i tina cosului povara, Vor întinde-o-n noapte, […]
  • Mos Craciun

    Mos Craciun cu barba alba Mos Craciun cu traista plina Vechi stapân atât de darnic Al copilariei mele Azi la noi în sat te-asteapta Toata casa cu lumina Cu colinde si cu cântec Si cu crai, cetati de stele. Sa cobori si-n seara asta Sol batrân de gânduri bune Toti te-asteapta-n sat la mine, Du-te, du-te, Mos Craciune! De nu ti-o fi peste mâna Treci si pe la […]
  • In seara de Craciun
    Afara ninge linistit, In casa arde focul; Iar noi pe langa mama stand, Demult uitaram jocul. E noapte, patul e facut, Dar cine sa se culce? Cand mama spune de Iisus Cu glasul rar si dulce. Cum s-a nascut Hristos in frig, In ieslea cea saraca, Cum boul peste el sufla Caldura ca sa-i faca. Cum au venit la ieslea lui Pastorii de la stana Si ingerii cantand din […]
  • Mos Craciun
    Eu l-am vazut pe Mos Craciun, e un mosneag Cu barba alba, cu cojoc si cu toiag, Ca toti mosnegii care trec pe drum. Departe, intr-o tara fermecata In care nimeni n-a ajuns vreodata, Sta singur cuc intr-un bordei de fum. Si trage mosul, trage din lulea. Si zilele se duc, si iarna vine, Si prin casute-ncep a-l astepta Baieti cuminti si fete mici […]
  • Scrisoare
    Mos-Craciun, toti imi spun Ca esti darnic si esti bun. Eu iti scriu de mai-nainte Ca-s un baietel cuminte, Si-ti mai scriu, asa, sa stii, Ca eu nu-ti cer jucarii, Cum ti-ar cere alti copii – Insa nu m-as supara Daca tot mi-ai da ceva! Daca vrei, da-mi o placuta, Ca mi-am spart-o pe cea veche, Ada, pentru pisicuta, Motocel ros la ureche. Lui bunicu – o lulea […]
  • Craciunul copiilor

    Dragi copii din tara asta, Va mirati voi cum se poate, Mos Craciun, din cer de-acolo, Sa le stie toate, toate. Uite cum: Va spune Badea… Iarna’n noapte, pe zapada, El trimite câte-un înger La fereastra ca sa vada… Ingerii se uita’n casa Vad si spun, iar mosul are Colo’n cer, la el in tinda, Pe genunchi o carte mare. Cu condei de-argint el scrie Ce copil […]
  • Moş Crăciun cu plete dalbe

    Moş Crăciun cu plete albe Moş Crăciun cu plete dalbe A sosit de prin nămeţi. Şi aduce daruri multe La fetiţe şi băieţi Moş Crăciun, Moş Crăciun Din bătrâni se povesteşte […]
  • Colindiţa

    Colindiţa nu-i mai multă, Să trăiască cine-ascultă! Sus la ceruri o-nălţăm Şi la gazde o-nchinăm. O-nchinăm cu veselie Şi cu mare bucurie, C-am ajuns seara de-Ajun A bătrânului Craciun. Sus, mai sus vom înălţa, Ce-am ştiut noi v-am cântat. Să rămâneţi sănătoşi, sănătoşi şi bucuroşi! C-am ajuns ziua cea sfântă Când colindele se cântă. Sărbătoarea lui Cristos Să vă fie de folos!
  • Cadou de Craciun

    Amicul meu, de ani de zile, Mi-a scris c-ar vrea ca Moş Crǎciun Sǎ nu-i aducǎ nimic bun, Fin’cǎ el are-acum de toate Şi sǎ-i aducǎ de se poate În sacul lui, câteva…pile; Eu am primit mesajul clar… Deci, am fugit la prǎvǎlie, Am luat un raşpil de cǎlcâie, O pilǎ de-unghii d-aia finǎ Şi alte pile, vreo duzinǎ, Sǎ ştiu cǎ-i fericit mǎcar; Le-am pus la […]
  • Elegie de Craciun

    Un cantec aureste si-o stea la geam se-aprinde si-o ciocanire alba in visul dinspre strada. Ce pas se mai opreste in gheata si zapada, la casa zavorita de astazi sa colinde? Pe lenesa beteala de trista promoroaca aud colindatorii cu steaua de clestar si inteleg ca-i steaua anilor limpezi, dar o las pe sub fereastra sa lunece, sa treaca. Si magica lui usa […]
  • După revolutie

    Ne-am mai facut putina faima In ‘89 de Craciun Cind cu precizie s-a tintit In cel ce ne era stapin Si am scontat pe mult rivnita, Dorita liberalizare, Creind prilej de dulci iluzii Si pagini multe de ziare. Dar am omis previziunea Ca s-ar putea mai rau sa fie, Imbatindu-ne cu apa rece Din trista noastra Romanie. Parca blestem a fost asupra-i Si a intregii natiuni Ca din ce-a […]
  • Colind

    A venit si-aici Craciunul Să ne mangaie surghiunul. Cade alba nea Peste viata mea. Peste suflet ninge. Cade alba nea Peste viata mea Care-aici se stinge. Tremura albastre stele Peste lacrimile mele. Dumnezeu de sus In inimi ne-a pus Numai lacrimi grele. Dumnezeu de sus In inimi ne-a pus Palpairi de stele… Numai casa mea posaca A’mpietrit sub promoroaca. Stam în bezna grea, Pentru noi nu-i stea, Cerul nu s-aprinde. Pentru sgribuliti Ingerii grabiti Nu aduc colinde. O Iisuse […]
  • O, brad frumos…

    O, brad frumos, ce sfant pareai în alta sarbatoare. Mă vad copil cu par balai si ochii de cicoare. Revad un scump si drag camin si chipul mamei sfinte, imagini de Craciun senin mi-apar si azi în minte. Un brad cu daruri si lumini în amintiri s-arata. In vis zambeste ca un crin copilul de-altadata. Intregul cer era deschis deasupra fr
    untii mele. Azi strang doar pulbere de vis si numai […]
  • Vântoasele
    Să ne ferească Dumnezeu Şi-audă-ne din cer cuvântul! Mi l-a-nghiţit acu pământul, Şi-atâta om aveam şi eu! Mi l-am întors în pat cu mâna, Şi-am fost la babe şi la vraci Şi-am dat şi milă la săraci — Şi mi-a murit la săptămână! De suflet noi voiam să-l dăm Şi-l dedem gata-n mâna morţii! Era voinic; trăsese sorţii, Şi-am tot zorit să-l însurăm. Găsisem una mai de […]
  • Nu te-ncurca

    Boc! Boc! In poarta. Spre dimineata, cu vreo trei zile pana-n Craciun. – Vezi, mă Gheorghe, cine bate, mă – Sare muierea. Nu se sculasera, ca era prea denoapte. Afara iar: Boc! Boc! – Care esti, mă? Era-ntuneric, se vedea doar o pata mare alba. Era iapa, legata de poarta. Si ala batea tare-n pridvor, cu ciomagul. Si când l-a văzut pe Gheorghe c-a […]
  • Sapte usi

    La o usa cu pacate (cum sunt toate…) A batut încetisor mâna cea cu sfânt izvor. A batut cu bunatate. Însa omul cu zavor era prins de Asmodeu Într-un somn adânc si greu. Si-a batut din nou la usa bratul dragostei divine. -Cine bate? Cine bate? -Eu sunt, Leul care vine; astazi Mielul blând si mut, dat la moarte pentru tine. -Pentru mine? Cum se poate? Dar ce crima am […]

Leave a Reply

